კლასის საათის რეფლექსია
კლასი: მე-10 კლ
დამრიგებელი - იანა ომსარაშვილი
2022-2023 სასწავლო წელი
ჩემი, როგორც კლასის ხელმძღვანელის, მუშაობის მიზანია ჯანსაღი,
ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნებების აღზრდა, მოსწავლეების
ადაპტაცია, როგორც სასკოლო გარემოში, ასევე საზოგადოებრივ ცხოვრებაში, იმისათვის,რომ
მოსწავლე ჩამოყალიბდეს პასუხისმგებლიან, სოციუმში ადაპტირებულ და ტოლერანტ მოქალაქედ,
საჭიროა ეტაპობრივად ( დაწყებით საფეხურზე ორ კვირაში ერთხელ) ჩატარდეს კლასის საათი
მოსწავლეთა ასაკის გათვალისწინებით, მათთვის აქტუალურ, საინტერესო თემებზე, სადამრიგებლო
საათის მიზანია მოქალაქეობრივი ცნობიერების ფორმირება. ის გვეხმარება მოსწავლეებში
განვავითაროთ მოსმენისა და სხვისი აზრის პატივისცემის კულტურა, მსჯელობისა და დისკუსიის
უნარი.
ყოველივე ამის გათვალისწინებით,
შევიმუშავე კლასის საათისათვის განკუთვნილი სავარაუდო თემების გეგმა, რაც მორგებულია
მოსწავლეთა ასაკსა და ინტერესებს:
თემები: |
შეხვედრებისრაოდენობა |
|
1 |
მოსწავლეებისთვის შინაგანაწესის გაცნობა და ორგანიზაციული საკითხების დაგეგმვა. |
სექტემბერი
|
2 |
თანამშრომლობა, აქტიური მოსმენა |
სექტემბერი |
3 |
ტყუილს მოკლე ფეხები აქვს |
ოქტომბერი |
4 |
როგორ მოვაგვაროთ
კონფლიქტი? |
ოქტომბერი |
5 |
რა არის ბულინგი ? - არა ძალადობას! |
ნოემბერი |
6 |
რა
ვიცით მედიაწიგნიერებაზე? |
ნოემბერი |
7 |
ჯანსაღი
ცხოვრების წესი - ბოულინგზე წასვლა |
დეკემბერი |
8 |
ჩემი
ქალაქი/სოფელი - გარემოს დაცვა |
დეკემბერი |
9 |
პირველი
სემესტრის შედეგების გაცნობა |
იანვარი |
10 |
ტოლერანტობა |
იანვარი |
11 |
წინასწრი სამუშაო
სპექტაკლზე დასასწრებად, სპექტაკლის
არჩევა, სპექტაკლის მსვლელობისას ქცევის წესები . |
თებერვალი |
12 |
როგორ
ვმართოთ ემოციები? |
თებერვალი |
13 |
მარტის დღესასწაულებთან
დაკავშირებით ღონისძიების დაგეგმვა. |
მარტი |
14 |
ნანახი სპექტაკლის განხილვა- თავისუფალი თეატრი - ,,ჯინსების თაობა“
- |
მარტი |
15 |
9 აპრილი |
აპრილი |
16 |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები და გაჯეტების საფრთხე |
აპრილი |
17 |
სპორტისა და ფიზიკური აქტივობის როლი ჩვენს ცხოვრებაში |
მაისი |
18 |
26 მაისი - დამოუკიდებლობის დღე |
მაისი |
19 |
მეორე სემესტრის შედეგების გაცნობა |
ივნისი |
24 |
შემეცნებითი
ექსკურსიის დაგეგმვა |
ივნისი |
15 სექტემბერს
ჩავატარე კლასის
საათი . მოსწავკლეებს
გავაცანი სკოკლის შინაგანაწესი, ვისაუბრეთ საორგანიზაციო
საკითხებზე. ერთად შევიმუშავეთ
კლასში ქცევის
წესები, მორიგეობის
განრიგი და
ვისაუბრეთ, თუ
როგორ გადავანაწილოთ დრო სწორად.
30 სექტემბერს გვქონდა კლასის
საათი თემაზე: თანამშრომლობა,
აქტიური მოსმენა. აქტივობის მიზანია ჯგუფში მუშაობის უნარის განვითარება,
საერთო საქმეში თანამშრომლობის მნიშვნელობის გააზრება, აქტიური მოსმენის უნარის განვითარება.
მიმდინარეობა: მოსწავლეებს ვუსვამ კითხვას, თუ რა არის თანამშრომლობა? მათ მიერ დასახელებულ
მოსაზრებებს ვაფიქსირებ დაფაზე . შემდეგ მაგალითების მეშვეობით ვუხსნი თანამრომლობის
მნიშველობას, ასევე ცხოვრებისეული მაგალითებით მსჯელობენ ჯგუფურად, თუ რაოდენ მნიშვნელოვანია
მათთვის, როდესაც ყურადღებით უსმენენ, ვთხოვ გადმოგვცენ რას გრძნობენ მაშინ, როდესაც
მათ ნათქვამს უგულებელყოფენ? თემაზე დისკუსიით მოსწავლეები აცნობიერებენ აქტიური მოსმენის
უნარის მნიშვნელობას და თანამშრომლობის აუცილებლობას.
12 ოქტომბერს ჩავატარე
კლასის საათი
თემაზე: „ტყუილს მოკლე ფეხები აქვს“
მიმდინარეობა: მოსწავლეებს ვუსვამ
შეკითხვას: თქვენი აზრით, რატომ იტყუებიან ზოგჯერ ადამიანები? ვთავაზობ სადისკუსიო
თემას: „ყოველთვის ზიანის მომტანია თუ არა ტყუილი?“ არგუმენტებით გამოიკვეთა
მოსაზრებები, რომ ადამიანები ხშირად იტყუებიან შიშის ან სისუსტეების ვერ დაძლევის
გამო. შემდეგ მოსწავლეებს ვესაუბრე, რომ შიში ადამიანური თვისებაა და ჯობს ამის
დაძლევაზე ვიმუშავოთ, ვიდრე მანკიერი თვისება გამოვავლინოთ.
30 ოქტომბერს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე: როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტი?
მიმდინარება: ვისმენთ
ერთმანეთის მოსაზრებებს კონფლიქტის გამომწვევ მიზეზებზე. შემდეგ ვსვამ კითხვას, თუ
რა გზებით არის შესაძლებელი კონფლიქტის თავიდან არიდება? და თუ მაინც მოხდა, სიტუაციური
ქეისების მეშვეობით ვცდილობთ დავსახოთ კონფლიქტის მოგვარების გზები. ვაანალიზებთ მის
უარყოფით მხარეებს და შედეგებს.
14 ნოემბერს ჩავატარე
კლასის საათი თემაზე: რა არის ბულინგი ? - არა ძალადობას!
მიმდინარეობა: მოსწავლეებმა შექმნეს საინტერესო
პოსტერები ბულინგის თემაზე, მოვაწყეთ პოსტერების პრეზენტაცია და განვიხილეთ
ძალადობა, როგორც სასტიკი და დასჯადი დანაშაული.
28 ნოემბერს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე: რა აროს მედიაწიგნიერება? მოსწავლეებს ვთხოვე მოეძიებინათ ინფორმაცია
მედიაწიგნიერების შესახებ. მათ ისაუბრეს მედიაწიგნიერების მნიშვნელობაზე და
შექმნეს ნახატები მოცემულ თემატიკაზე.
14
დეკემბერს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე: ჯანსაღი ცხოვრების წესი. მოსწავლეებს
ვთხოვე მოეტანათ ჯანსაღი საკვები პროდუქტები. დავასახელეთ ჯანმრთელობისთვის
სასარგებლო ხილი, ბოსტნეული , სპორტის მასწავლებელი ესაუბრა ვარჯიშისა და ფიზიკური
აქტივობების სასიკეთო მნიშვნელობაზე ადამიანების ცხოვრებაში. დაიგეგმა და
განხორციელდა ბოულინგის სათამაშოდ წასვლა.
26 დეკემბერს ცავატარე კლასის საათი თემაზე: ჩემი ქალაქი/სოფელი - გარემოს დაცვა
მიმდინარეობა: მოსწავლეებს
ვთხოვე ჩამოწერონ ქალაქსა და სოფელში ეკოლოგიური დაბინძურების გამომწვევი მიზეზები
და შედარონ ერთმანეთს. ასევე კლასი
დაიყო 4-5 კაციან ჯგუფებად და შექმნეს პლაკატები
ხის მოჭრის საწინააღმდეგო თემატიკაზე.
16 იანვარს ჩავატარე
კლასის საათი თემაზე: პირველი
სემესტრის შედეგების გაცნობა
მოსწავლეებს გავაცანი პირველი სემესტრის შედეგები,
ვიმსჯელეთ და დავსახეთ შედეგების გაუმჯობესების გზები.
30 იანვარს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე: ტოლერანტობა
მიმდინარეობა:
თემის ფარგლებში გამოვყავით დევიზი : მოექეცი სხვას ისე, როგორც შენ გინდა, რომ
მოგექცნენ! განვმარტეთ და ვისაუბრეთ ემპათიაზე და მიზნად დავისახეთ ჩამოვყალიბდეთ
ტოლერანტ მოქალაქეებად.
11
თებერვალს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე ; ვირჩევთ სპექტაკლს, სადაც მოსწავლეებს
შევთავაზე სპექტაკლზე დასწრება, ჩამოვწერეთ სასურველი სპექაკლები და ხმათა
უმრავლესობით გადავწყვიტეთ, რომ დავესწროთ სპექტაკლს ,, ჯინსების თაობა“,
მოსწავლეებს გავაცანი ის ისტორიული ფაქტი, რომელიც საფუძვლად დაედო ამ სპექტაკლს,
მოვუყევი ზოგადი ისტორია, ვისაუბრეთ სულიერ და ფიზიკურ თავისუფლებაზე,
თავისუფლების ცნებაზე, ჩარჩოზე და ა,შ. საბოლოოდ განვიხილეთ ვაჟა -ფშაველას წერილი
,, თავისუფლება“ და ვიმსჯელეთ მის შეახებ.
მოსეავლეებმა აქტიურად დააფიქსირეს საკუთარი შეხედულებები,
არგუმენტირებულად იმსჯელეს , რითაც ხელი შეეწყო მათი კრიტიკული აზროვნებისა
და მზჯელობის კულტურის ჩამოყალიბებას.
26 თებერვალს ჩავატარე კლასის საათი თემაზე: როგორ
ვმართოთ ემოციები?
მიმდინარეობა: მოსწავლეებმა დაფაზე დახატეს
სხვადასხვა ემოციების გამომხატველი ადამიანების სახეები. შემდეგ ვისაუბრეთ ემოციის
მნიშვნელობაზე და ჩამოვთვალეთ ემოციის მართვის ხერხები. თითოეულმა მოსწავლემ ისაუბრა იმ ინდივიდუალურ
ხერხებზე და მიგნებებზე, რომლითაც ცდილობენ საკუთარი ემოციების მართვას.
1 მარტს ჩავატარე
კლასის საათი მარტის დღესასწაულებთან დაკავშირებით
ღონისძიების დაგეგმვაზე. დავგეგნეთ ღონისძიების დეტალები და ვისაუბრეთ დედისა და
ქალის როლზე საზოგადოებაში.
14 მარტს ჩავატარე კლასის საათი სადაც განვიხილეთ
ნანახი სპექტაკლი ,,ჯინსების თაობა“.
ვიმსჯელეთ სპექტაკლის შინაარსზე, მოსწავლეებმა დაასახალეს მათთვის
საყვარელი პერსონაჟები და ერთმანეთს გაუზიარეს შთაბეჭდილებები. დაასახელეს ის
საკვანძო ფრაზები, რომლებიც დაამახსოვრდათ სპექტაკლიდან, იმსჯელეს, თუ რა არ მოეწონათ, რა მოეწონათ.
გააანალიზეს სპექტაკლში გაცოცხლებული ეპოქისა და ისტორიული კონტექსტის
მნიიშვნელობა და ასახვა დღევანდელობაზე.
დავგეგმეთ მომდევნო ვიზიტი სპექტაკლზე ,, მიყვარხარ, მიყვარხარ,
მიყვარხარ“.
Тематика классных часов для 10-11.
Сентябрь
1.День знаний.
2. Защита Родины долг перед Отечеством
3. Что значит быть взрослым?
Октябрь:
4. Стремление к счастью
5. Расскажи мне обо мне
6. «Честь и собственное достоинство сильнее всего» (Ф.М. Достоевский)
7.-8 Выбор нашей жизни
Ноябрь:
9. Жизнь нашей столицы
10. Трудности профессионального самоопределения
11. Игромания. Я и компьютер
12. Самовоспитание, как «расширить » сознание?
Декабрь:
13. Десять заповедей творческой личности
14. Давление среды (наркотики, алкоголь, табак-спасибо, нет!)
15. Семья. Отношение детей и взрослых. Идеал семьи.
16. Права и обязанности.
Январь:
17. Как подготовиться к экзаменам.
18. «Экзамены без стресса»
Февраль:
19. «Как использовать свои права»
20. Куда пойти учиться? Учебные заведения нашего города
21. Гордимся своей страной, гордимся своим городом
22. Имидж
Март:
23. Каким я вижу свое будущее через 5, 10 лет
24. Оптимизм, пессимизм и реальность
25. Конфликт и пути его решения
26. Духовный мир личности
Апрель:
27. Творческий потенциал личности
28. Я гражданин Грузии.
29. Твое здоровье, твое богатство
30. Талант и труд
Май:
31. Интернет зависимость
32. Готовимся к ЕГЭ
33. Успех- реальность или мечта?
34. Экологические проблемы России
Июнь:
35. Мы патриоты
36. Спорт и мы
37. Деньги - это счастье?
38. Дорога, которую мы выбираем
39. Дружба-это…? Умеешь ли ты дружить?
Тематический план классных собраний 6 класс 2020-2021 гг.
Сентябрь
- День знаний. Урок интернет-безопасности.
- Организационный кл.час. Выборы в самоуправление касса и школы. Организация дежурства в классе и в школе
- Мы за здоровый образ жизни!
- Поездка в Иволгинский Дацан и Этнографический музей народов забайклья.
Октябрь
- Всегда ли дружба важнее всего?
- Умеем ли мы прощать?
- Профессии, которые мы выбираем.
- Подведение итогов 1 четверти.
Ноябрь
- Моя мама – самая лучшая (ко дню матери)
- Секрет долгой жизни – не укорачивать её
- В поисках призвания
- Решение конфликтов без насилия
Декабрь
- Мой документ - паспорт
- Любимец публики (трудности в общении)
- Эти вредные конфликты
- Подведение итогов 2 четверти
Январь
- Семья - лучшее место для жизни
- Пивной алкоголизм. Пристрастия в нашей жизни.
- Скажи мне, кто твой друг, и я скажу, кто ты.
- Путь к себе
Февраль
- Путешествие в страну любимых занятий (хобби)
- Хочешь быть здоров – будь им.
- Организованный выход на каток.
- Армейский экспресс (игра)
Март
- Кем быть? Выбор профессии
- На что потратить жизнь?
- Русские традиции в праздниках
- Любовь, влюбленность. Школьная любовь.
- Подведение итогов 3 четверти.
Апрель
- Фаст фуд. Просмотр документального фильма.
- Профилактика наркомании и алкоголизма.
- Взгляд в будущее. Мои планы. В поисках своего призвания.
- Портфолио учащегося. Презентация портфолио.
Май
- Мой прадед – участник ВОВ
- Святая святых – родительский дом.
- Подведение итогов года.
Тематический план классных собраний 6 класс 2017-2018 гг.
N
|
Тема
|
Цели-задачи
|
Дата
|
1
|
Встреча с учениками.
Организационные моменты
|
|
Сентябрь
|
2
|
"Здоровому все здорово"
|
формирование
устойчивой мотивации к сохранению, укреплению здоровья и к здоровому образу
жизни.
Актуализировать
и развить знания учащихся о здоровье и здоровом образе жизни;
Формировать
навыки самостоятельного анализа и оценки предлагаемой информации;
Воспитывать
активную жизненную позицию, ответственное отношение к своему здоровью;
|
Октябрь
|
3.
|
Дружба крепкая не
сломается
|
формировать опыт социального общения.
Задачи:
формировать представление о дружбе и позитивном отношении к людям, стремление
к совместной деятельности с одноклассниками, развивать навыки эффективного и
безопасного общения.
|
ноябрь
|
4.
|
МОЯ СЕМЬЯ - МОЯ РАДОСТЬ!
|
Цель:
раскрытие важности семьи для становления человека;
способствовать сближению и взаимопониманию между родителями и детьми;
воспитывать чувство уважения за своих родителей и чувство гордости за
своих детей.
|
декабрь
|
5
|
ЗДОРОВЫЙ
ОБРАЗ ЖИЗНИ,
НЕСОВМЕСТИМОСТЬ
ЗДОРОВЬЯ И ВРЕДНЫХ ПРИВЫЧЕК
|
Цели:
– помочь ученикам расширить знания о
вредных привычках (что такое вредные привычки, как появляются, чем они
опасны, как с ними бороться и др.).
–
– помочь наладить более
комфортные для детей и родителей отношения в семье.
|
февраль
|
6
|
Правила безопасности и этикета в
Интернете для подростка.
|
Показать ученикам важность и значимость проблемы формирования сетевого
этикета . Рассказать ученикам о правилах общения и безопасности в Интернете.
|
март
|
7
|
"Как
не допустить конфликт в классном коллективе"
|
разъяснить детям понятия «конфликт» и
«конфликтная ситуация»,
-
рассмотреть способы предупреждения конфликтов;
|
апрель
|
8
|
Все мы разные» (толерантность).
|
|
май
|
9
|
Итоги за 2 семестр и
годовая
|
|
июнь
|
|
Тематический план родительских собраний 6 класс 2017-2018 гг.
N
|
Тема
|
Цели-задачи
|
Дата
|
Примечания
|
1.
|
Встреча с родителями. Организаионные
вопросы.
|
сентябрь
|
||
2.
|
Первые проблемы подросткового возраста
|
1. Помочь родителям
понять значение в жизни ребенка физиологических и психологических изменений,
обратить их внимание на собственное поведение в этот период.
2. Обсудить
определенные правила поведения родителей в период полового взросления детей
|
ноябрь
|
|
3.
|
МОЯ СЕМЬЯ - МОЯ РАДОСТЬ!
|
Цель:
раскрытие важности семьи для становления человека;
способствовать сближению и взаимопониманию между родителями и детьми;
воспитывать чувство уважения за своих родителей и чувство гордости за
своих детей.
|
декабрь
|
|
4.
|
«Стили
семейного воспитания»
|
1) выявить в ходе игры
представления родителей о проблемах, путях, формах и способах взаимодействия
в семье с младшим школьником;
2) способствовать сплочению
родительского коллектива, формированию доброжелательных и доверительных
отношений между родителями учащихся и педагогами школы.
|
февраль
|
|
5.
|
ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ,
НЕСОВМЕСТИМОСТЬ ЗДОРОВЬЯ И
ВРЕДНЫХ ПРИВЫЧЕК
|
Цели:
– помочь родителям расширить знания о
вредных привычках (что такое вредные привычки, как появляются, чем они опасны,
как с ними бороться и др.).
– дать родителям возможность поделиться
своим опытом воспитания детей-подростков.
–
помочь наладить более комфортные для детей и родителей отношения в
семье.
|
апрель
|
|
6.
|
Правила безопасности и этикета в
Интернете для подростка.
|
Показать родителям важность и значимость проблемы формирования сетевого
этикета у подростка. Рассказать
родителям о правилах общения в Интернете.Ознакомить родителей с источниками
информации по проблеме безопасности ребенка в Интернете.
|
май
|
|
7.
|
Итоги за 2 семестр.
|
июнь
|
8.
|
Индивидуальные беседы с родителями
|
Решать проблемы учащихся совместно с родителями
|
в течение года
|
, 03.09.2013წ.
N
|
თემა
|
ვადა
|
შენიშვნები
|
1
|
ჩავატარო მშობელტა კრება
|
თვეში ერთხელ.
|
|
2
|
ჩავატარო სადამრიგებლო საათები
|
თვეში ერთხელ.
|
|
3
|
პროექტზე მუშაობა.პროექტის თემა:საქართველოს დედაქალაქი-თბილისი.
|
წლის განმავლობაში
|
|
4
|
3 ღია გაკვეთილი
|
წლის განმავლობაში
|
|
5
|
თვითგანათლება. მეთოდური ლიტერატურის წაკითხვა
|
წლის განმავლობაში
|
|
6
|
ჩავატარო ინდივიდუალური მუშაიბა მშობელთან
|
საჭიროებების მიხედვით
|
|
7
|
ჩავატარო დამათებითი გაკვეთილი მოსწავლეებთან
|
საჭიროებების მიხედვით
|
N
|
Тема
|
Задачи
|
Время проведения
|
Примечания
|
1
|
Вступление в 5 класс
|
помочь подготовиться родителям к изменению
статуса ребенка в семье и пониманию значимости перехода ребенка в новые
условия учебной деятельности
|
сентябрь
|
|
2
|
Трудности адаптации пятиклассников
к школе
|
ознакомить родительский коллектив с особенностями адаптации
детей к обучению в пятом классе; предложить практические советы по адаптации
ребенка к школе.
|
октябрь
|
|
3
|
О значении
домашнего задания в учебной деятельности школьника
|
показать родителям значение учебной домашней работы школьника;
обсудить проблемы подготовки домашних заданий учащимися класса, определить
возможные пути решения данной проблемы.
|
ноябрь
|
|
4
|
О детском одиночестве.
Успеваемость за первое полугодие.
|
обсудить с родителями проблему детского одиночества, ее
влияние на поведение и характер ребенка; показать родителям значение общения
с детьми для становления и развития ребенка.
|
декабрь
|
|
5
|
Забота родителей о физическом развитии и здоровье младших подростков». Прфилактика простудных заболеваний.
|
Особенности
физического развития учащихся пятых классов. Значение физкультуры и спорта
для укрепления их здоровья. Выполнение домашних заданий и ежедневный отдых
детей на свежем воздухе. Обязательная утренняя
зарядка. Подвижные игры
|
февраль
|
|
6
|
Интернет, телевидение
Безопасность детей в сети
Интернет
|
Обратить внимание родителей на достоинства и
недостатки общения ребенка с телевизором.
Показать влияние телевизионных просмотров на
физическое и психическое состояние ученика.
|
март
|
|
7
|
Как
выйти из конфликта в семье?...
|
Формировать представления родителей о причинах нарушений поведения детей дома.
2. Учить правильно себя вести во время конфликта с ребенком. 3. Знакомить родителей с ответами детей о причинах конфликтов в семье. 4.Настроить родителей на доброжелательное общение через выполнение задания, игру |
апрель
|
|
8.
|
Итоги второго полугодия.
|
июнь
|
სადამრიგებლო საათების გეგმა
Месяц
|
4 класс. Тема классного часа
|
Цели и задачи
|
примечания
|
сентябрь
|
1Что такое мир? Что такое конфликт ?
|
Ученики • Ознакомятся с
некоторыми точками зрения о мире. • Выразят понятия “мир” и “конфликт” в
словесной и невербальной форме. Ученики • Дадут определение понятия
“конфликт”. • Проанализируют положительное и отрицательное значение
конфликта. • Обсудят отдельные примеры конфликтов.
|
|
октябрь
|
Мир и конфликт . Причины возникновения
конфликтов
|
Ученики • Обобщат уроки 2
и 3; • Применят свои знания о мире и конфликте.
• Узнают о причинах
возникновения конфликтов. • Обсудят примеры
конфликтов.
|
|
ноябрь
|
Эскалация (обострение ) конфликта. Примеры эскалации конфликта. Возможные исходы конфликта.
|
Узнают о стадиях развития
конфликта, • Узнают об изменениях в поведении человека в процессе развития
конфликта. • На конкретных примерах проанализируют
стадии развития конфликта
|
|
декабрь
|
Стили поведения в конфликтных ситуациях .
Итог 1 семестра.
|
• Узнают о стилях
поведения в конфликтных ситуациях, • Научатся различать стили поведения.
|
|
февраль
|
Навыки мирного разрешения конфликтов .
|
• Узнают о принципах
предотвращения эскалации конфликтов. • Предложат свои собственные принципы
предотвращения эскалации конфликтов.
|
|
март
|
Способы мирного разрешения конфликтов .
Ролевые игры для применения приобретенных знаний и навыков в сфере управления конфликтами
|
Узнают о способах мирного
разрешения конфликтов. • Поймут преимущества и недостатки способов мирного
разрешения конфликтов. • Узнают о качествах хорошего
посредника
|
|
апрель
|
Наши права и обязанности
|
1)
раскрыть сущность понятий «закон», «право», «обязанность», их значение в
жизни общества и отдельного человека;
2)
выявить личностное отношение каждого ученика к своим обязанностям;
3) продолжить развитие коммуникативных
навыков учащихся
|
|
май
|
Игры – шутки.
Не
искажай язык!
“Вежливая”
грамматика.
Чтобы
словам было свободно, а мыслям тесно.
|
||
июнь
|
Итоги 2 семестра. Как
провести лето.
|
Тематика родительских собраний
4 класс
| ||
сентябрь
|
Организация учебной и внеучебной деятельности учащихся 4 класса в новом учебном году.
Основные требования к знаниям, умениям и навыкам четвероклассников.
Учёт половозрастных особенностей детей в их воспитании.
Организация горячего питания.
Профилактика витаминной недостаточности.
О профилактике детского дорожно-транспортного травматизма.
Я – исследователь.
|
1) Знакомство с организацией учебного процесса.
2) Дать рекомендации о том, как формировать у детей навыки самоконтроля, умения работать самостоятельно.
3) Формирование у родителей потребностей в организации правильного питания, как одной из составляющих здорового образа жизни, способствующих сохранению и укреплению здоровья детей.
6) Побудить родителей задуматься о том, что соблюдение правил ПДД – самое главное для сохранения и здоровья их детей на улице.
7) Продолжить с родителями и детьми выполнение проектной деятельности.
|
октябрь
|
Предупреждение вредных привычек или как уберечь детей от беды.
Хочу и должен. Профилактика правонарушений.
Знакомство детей с особенностями работы их родителей, бабушек и дедушек. Беседы о профессиях.
|
1) Дать рекомендации родителям, как предупредить в процессе воспитания детей формирования и закрепления вредных привычек (табакокурения, алкоголизма, наркомании) на основании знания их природы.
2) Формировать культуру здорового образа жизни.
3) Повышение правовой культуры родителей.
4) Показать родителям, как сформировать у младших школьников ценностное отношение к труду, понимание его роли в жизни человека и в обществе.
5) Раздать памятки по выбору профессии.
|
декабрь
|
О родных и близких людях с любовью.
Авторитет родителей и его влияние на развитие личности ребёнка.
Результаты полугодия.
Профилактика простудных заболеваний.
|
1) Раскрыть роль настоящего авторитета родителей в воспитании детей.
2) Дать рекомендации по формированию настоящего авторитета родителей.
3) Ознакомить родителей с основными мерами профилактики вирусных заболеваний в семьях с детьми.
4) Помочь родителям осознать личную ответственность за здоровье своих детей.
5) Научить родителей базовым правилам профилактики и умению вовремя отметить начало болезни у ребенка, принять первые доврачебные меры.
|
февраль-март
|
Как научить своего ребёнка жить в мире людей.
О любви к живому.
|
1) Обсудить с родителями проблемы поведения учащихся в школе и дома.
2) Формировать у родителей понимание значимости данной проблемы для становления характера их ребёнка, его взглядов.
3) Вовлечь родителей в школьную жизнь их детей.
4) Обсудить с родителями проблему формирования экологической культуры ребёнка.
5) Способствовать повышению роли семьи в воспитании у детей любви к природе.
6) Способствовать формированию правил экологически грамотного взаимодействия с окружающей средой.
|
апрель-
май июнь |
Хочу и должен. Профилактика правонарушений.
-------------------------------------------------- Знакомство детей с особенностями работы их родителей, бабушек и дедушек. Беседы о профессиях. ------------------------------------------------ Школе мы не говорим: «Прощай!», мы говорим: «До новой встречи!»
Проблемы преемственности обучения в начальной и средней школе: пути и способы решения.
Школьные каникулы.
Как провести летний отдых с пользой.
|
1) Формировать культуру здорового образа жизни.
2) Повышение правовой культуры родителей.
3) Показать родителям, как сформировать у младших школьников ценностное отношение к труду, понимание его роли в жизни человека и в обществе.
-------------------------------------------------------х
1) Сформировать у родителей отчётливое представление о роли, возможностях, путях преемственности младшего школьного возраста и среднего звена.
2) Педагогическое просвещение родителей.
3) Поговорить об увлечениях детей
----------------------------------------------------------. 1) Сформировать у родителей отчётливое представление о роли, возможностях, путях преемственности младшего школьного возраста и среднего звена.
2) Педагогическое просвещение родителей.
3) Объяснить родителям, что хорошо проведённое лето – это залог прекрасного настроения и бодрости на следующий учебный год.
|
Месяц | 4 класс. Тема классного часа | Дата | Результат |
сентябрь | 1.ПП в школе.
2.Правила пожарной безопасности. Пути эвакуации.
3.ПДД – экскурсия по прилегающей к школе территории.
4.Организация питания и дежурство по столовой.
| Памятка (уголок).
План эвакуации (уголок).
Маршрут движения из дома в школу (дневники).
График дежурства по столовой (уголок).
| |
октябрь | Ты один остался дома…
Как можно обратиться к другому человеку с просьбой.
Урок этики.
Знаешь ли ты себя?
| ||
ноябрь | Упрямство – хорошо это или плохо?
Кто такой – непослушный ребенок.
К чему может привести шалость.
ОБЖ во время осенних каникул.
| Росписи уч-ся. | |
декабрь | Конкурс “Ай, да умница!”
Как самим ухаживать за вещами. Мода, мода, мода!
Чем опасны джинсы?
Вкус – это чувство меры.
| ||
январь | Застенчивые и неуверенные дети.
Бездомному всегда плохо. Разговор о животных.
Твой живой уголок.
У тебя зазвонил телефон…
| Памятка “Правила ухода за животными”(уголок). | |
февраль | Мы едем, едем, едем…
“Театр уж полон…”
| Памятка “Как вести себя в транспорте”.
“Как вести себя в театре” (уголок).
| |
март | Что такое мир?
Взаимоотношения в классном коллективе.
Как найти правильный выход в спорной ситуации.
Ученье – шаг за шагом.
| Памятка “Пути выхода из сложной ситуации” (уголок). | |
апрель | Игры – шутки.
Не искажай язык!
“Вежливая” грамматика.
Чтобы словам было свободно, а мыслям тесно.
|
Памятка (уголок).
| |
май | “Что было для вас открытием…”
Настроение не пустяк.
От чего прибавляется счастья?
ОБЖ во время летних каникул.
| Росписи уч-ся. |
- Н.И.Дереклеева. Классные часы по нравственность. М. ООО “5 за знания”, 2006
- Ирина Они. Лениздат “Человек”, 1991
- Н.Ф. Дик. Веселые классные часы во 2-3-х классах. Ростов-на-Дону “Феникс”,2005
- С.В.Кульневич, Т.П. Лакоценина Воспитательная работа в начальгой школе. Воронеж изд. “Учитель” 2001
ქ.თბილისის 116-ე საჯარო სკოლის სერტიფიცირებული მასწავლებლის
იანა ომსარაშვილის
პროფესიული განვითარების განხორციელებული აქტივობების გეგმა
2013-2014 წწ. მე-2 კლასი ( რუსული სექტორი)
NN
|
აქთივობის
დასახელება
|
განმახორციელებული
ორგანიზაცია
|
ვადა
|
რესურსები
|
შენიშვნები
(ათვირთვის
მისამართი)
|
1.
|
ინტეგრირებული გაკვეთილი (ბუნება,ხელოვნება,
რუსული ენა)ბოტანიკურ ბაღში.თემა-”შემოდგომა"
|
სკოლა
|
2013-2014 ოქტომბერი
|
ბოტანიკურური ბაღი
ბავშვები,მშობლები,მასწავლებელი,ისტის
რესურსები
|
http://ianaomsarashvili.blogspot.com/2013/12/blog-post_11.html
|
2.
|
,,ქაღალდის
შექმნის,, ისტორია -პროექტი
|
სკოლა ,კათედრა
|
27.09.2013-6.11.2013წ.
|
მოსწავ. ისტის
რესურსები
|
http://ianaomsarashvili.blogspot.com/p/blog-page_13.html
|
3.
|
ინტეგრირებული
გაკვეთილი (ხელოვნება,რუსული)
,,ორიგამი,მათემატიკა)
|
სკოლა
|
10.12.2013წ
|
ინტერნეტი youtube
|
http://ianaomsarashvilidamrige.blogspot.com/p/blog-page.html
(გვერდის ბოლოში)
|
4.
|
ოლიმპიადა(რუსული
ენა)
|
სკოლა,კლასი
|
2 sem. თებერვალი
|
მასწავ,მოსწავ
|
http://ianaomsarashvili.blogspot.com/p/blog-page_12.html
|
5.
|
მხიარული სტარტები
|
სკოლის სტადიონი
|
15 ივნისი
|
ომსწ, მასწ,
მშობლები,სპორტინვენტარი კომპ.
|
1.http://ianaomsarashvilidamrige.blogspot.com/p/blog-page.html
2.http://ianaomsarashvili.blogspot.com/2014/06/blog-post.html
|
N
|
აქთივობის დასახელება
|
განმახორციელებული ორგანიზაცია
|
ვადა
|
რესურსები.
|
შენიშვნები
(ათვირთვის მისამართი)
|
1.
|
მხატვრების
გაცნობა.პროე
ქტი.(ისტის
რესურსის შექმნა)
|
სკოლა,კლასი
|
10.10.14.-17.10.14 წწ.
|
მოსწ, მასწ, მშობლები,კომპ.ინტერნეტი
|
http://ianaomsarashvili.blogspot.com/p/blog-page_13.html
|
2.
|
თესლიდან მცენარის განვითარება/
კვლევა-პროექტი
|
სკოლა
|
16.10.14-27.10.14 წწ.
|
მოსწ, მასწ, მშობლები,კომპ.ინტერნეტი
|
http://ianaomsarashvilidamrige.blogspot.com/p/2014-1015-3.html
|
3.
|
თეატრი
|
სკოლა
|
25.12.14წ.
29.12.14წ.
|
მოსწ, მასწ, მშობლები,
|
|
4.
|
საქართველოს კუთხეები(პროექტი)
|
სკოლა
|
1.05-13.06.2015 წწ.
|
მოსწ, მასწ, მშობლები,ეთნოგრაფიული ნუზეუმი
|
http://ianaomsarashvilidamrige.blogspot.com/p/2014-1015-3.html
(გვერდის ბოლოში)
|
5.
|
სამხატვრო გამოფენაზე დასწრება
|
გამოფენის დარბაზი
|
19.04.2015წწ.
|
მხატვარი,სურათები,მოსწ, მასწ, მშობლები,
|
http://ianaomsarashvilidamrige.blogspot.com/2015/04/blog-post.html#more
|
სამოქმედო გეგმა 15.09.15
აქტივობის სახე
|
განმახორციელებელი ორგანიზაცია
|
თემატიკა
|
მიზანი
|
ინტეგრირებული გაკვეთილი
|
ფოთის #3 საჯარო სკოლა
6.03.2014
|
ჩვენი პლანეტის მიღმა
|
მოსწავლეებმა შეძლონ წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით ცოდნის განზოგადება და ტრანსფერი
და გამჭოლი კომპეტენციების განვითარება.
|
აკრედიტებულ ტრენინგ პროგრამაში მონაწილეობა
|
PH International და World Learning SIT Graduate Institute-12-27 ივლისი,წყალტუბო2013
PH International დაWorld Learning SIT Graduate Institute-
დეკემბერი 1,2013,თბილისი
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
მასწავლებელტა მეორე ეროვნული კონფერენცია დეკემბერი 2014,წყალტუბო
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ტერიტორიული ორგანო-ქ.ფოთის საგანმანათლებლო რესურსცენტრი. თებერვალი 28,2015,ფოთი
|
„ინგლისური ენის მასწავლებელთა ინტენსიური მომზადების პროგრამა“
„ინგლისურიენისმასწავლებელთაინტენსიურიმომზადებისპროგრამა“
ინტეგრირებული გაკვეთილის წარდგენა
ინტეგრირებული გაკვეთილის წარდგენა
|
ინგლისური ენის მასწავლებელთა გადამზადება თანამედროვე მოთხოვნების შესაბამისად.
ინგლისური ენის მასწავლებელთა გადამზადება თანამედროვე მოთხოვნების შესაბამისად.
საუკეთესო პედაგოგიური პრაქტიკა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში
საუკეთესო პედაგოგიური პრაქტიკისა და გამოცდილების გაზიარება(მომხსენებელი)
|
„სასწავლო ციფრული ობიექტების შექმნა,ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება“-
|
ფოთის #3 საჯაროსკოლა
6.03.2014
|
The solar system (game)
|
ინტეგრირებულიგაკვეთილის(თემა;ჩვენიპლანეტის მიღმა) C(რეფლექსია)ფაზაშიმოსწავლეთა ცოდნისკონსოლიდირება;
მოსწავლეთაინრეტაქციაშიმონაწილეობა;
რესურსების გამოყენებასასწავლო საქმიანობისხელშესაწყობად;
|
საორგანიზაციო საკითხები
|
შესრულებისდრო
|
შემსრულებელი
|
1.კლასის ხელმძღვანელის პორტფოლიოს შექმნა–შევსება
|
წლის განმავლობაში
|
კლასის დამრიგებელი
|
2. სადამრიგებლო კლასის შეფასებისა და თვითშეფასების სქემების შედგენა –შევსება
| ||
3. სემესტრული და წლიური ანგარიშების და გაწეული მუშაობის დამადასტურებელი მასალების წარდგენა დირექტორთან
| ||
4. მოსწავლეთა პირადი საქმის წარმოება
| ||
5. სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა მოსწავლეთა და მშობელთათვის
| ||
6. მშობლის უფლება–მოვალეობების გაცნობა
| ||
7. კლასის ღირსების კოდექსის(ქცევის წესების) შემუშავება
| ||
8.სახელმძღვანელოებისა და შეფასების სქემების გაცნობა მოსწავლეთა და მშობელთათვის
| ||
9. კლასის საათისა და მშობელთა კრებების ორგანიზება–ჩატარება და შესაბამისი ოქმების წარმოება
| ||
10. მშობელთა სასკოლო ცხოვრებაში ჩართულობის მიზნით ღონისძიებების მოწყობა
| ||
11. სემესტრის ბოლოს მოსწავლეთა დახასიათება განმავითარებელი კომენტარებით
| ||
12.მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი
| ||
13. კლასში შემსვლელ მასწავლებლებთან შეხვედრები
| ||
14. მოსწავლეთა პორტფოლიოს წარმოება
| ||
15. ღონისძიებების დაგეგმვა–ჩატარება
| ||
16. ექსკურსიების მოწყობა
|
აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი
დისციპლინის მონიტორინგი
ქ.თბილისის 116-ე საჯარო სკოლის სერტიფიცირებული მასწავლებლის იანა ომსარაშვილს ინდივიდუალური სამუშაო დეგმა 2013- 2017 წ.წ.
N#
|
aqtivobis saxe
|
Gganmaxor-cielebeli organizacia
|
xangrZlioba I-II semestri
|
resursebi adamianuri / materialuri
|
SeniSvna
|
1.
|
gakveTili bunebaSi.
botanikur baRSi: ”Semodgoma” |
skola
|
2013-2014 s.w. 1sem. oqtomberi
|
TviT botanikuri baRi, bavSvebi, maswavlebeli
| |
2.
|
Pprezentacia ”qaRaldis Seqmnis istoria”
|
skola-kaTedra
|
1sem. noemberi
|
moswavleebi, i st-is gamoyeneba
| |
3.
|
ist-is gamoyenebiT-saCvenebeli gakveTilis Catareba
|
skola
|
1sem. dekemberi
|
maswavlebeli, moswavleebi
|
21ნოემბ.-13დეკ. ტრენინგები.ბლოგის შექმნა.
|
4.
|
integrirebuli gakveTili: rusuliena da xelovneba ”origami”
|
skola-klasi
|
2 sem. Tebervali
|
Mmaswavlebeli, moswavleebi, interneti, feradiqaRaldebi
| |
5.
|
olimpiada-viqtorina
|
skola-klasi
|
2sem.marti
|
Mmaswavlebeli, moswavleebi, TvalsaCino masala
| |
6.
|
treningebi
|
Mmaswavleblis saxli
|
2semes. aprili-maisi
|
Mmonawileoba
| |
7.
|
mxiaruli startebi
|
stadioni
|
2sem. ivnisi
|
moswavleebi, maswavlebeli მშობლები,
tuli inventari
|
13.06/14წ.
|
N
|
aqtivobis saxe
|
Gganmaxorcielebeli organizacia
|
xangrZlioba I-II semestri
|
resursebi adamian/mater.
|
SeniSvna
|
1.
|
მხატვრების
გაცნობა.პროე ქტი.ოქტ. |
q.Tbilisi
|
1 semestri
|
Mmoswavleebi,
mSoblebi,მასწ.
| |
2.
|
თესლიდან მცენარის განვითარება/
კვლევა-პროექტი/დეკ. |
skola
|
1semestri
|
Mmoswavleebi, mSob-
Lebi, maswavlebeli,
TvalsaCinoebebi, isti
| |
3.
|
თეატრი
25.12.14წ. 29.12.14წ. |
skola
|
1 semestri
|
Mmoswavleebi, TvalsacCinoeba, dekoraciebi,
| |
4.
|
ist-is gamoyenebiT-saCvenebeli gakveTilis Catareba
|
skola
|
2semestri
|
Mmoswavleebi, maswavlebeli
| |
5.
| მხატვრულ გამოფენის დასწრება |
skola
|
2semestri
|
Mmoswavleebi, TvalsaCinoeba, dekoraciebi
|
.19.04. 2015წ.
|
6.
|
eqskursia
|
skola
|
2semestri
|
Mmoswavleebi, mSoblebi, maswavlebeli.
| |
7.
|
treningebi
|
Mmaswavleblis saxli
|
2semestri
|
Mmonawileoba
|
N
|
aqtivobis saxe
|
ganmaxorcielebeli organizacia
|
xangrZlioba I-II semestri
|
resursebi adamian/mater
|
SeniSvna
| ||
1.
|
mxiarulistartebi
|
stadioni
|
1semestri
|
moswavleebi,
mSoblebi, spor-
tuliinventari
| |||
2.
|
ist-is gamoyenebiT-saCvenebeli gakveTilis Catareba
|
skola
|
1semestri
|
moswavleebi, maswavlebeli
| |||
3.
|
Integrirebuli gakveTili ”Tbilisi-Cemi samSoblos dedaqalaqi”
|
skola
|
1semestri
|
moswavleebi, maswavlebeli
| |||
4.
|
Pprezentacia: qarTul-rusuli poezia
|
skola
|
2semestri
|
moswavleebi, maswavlebeli, TvalsaCinoeba,
isti | |||
5.
|
Bbunebastan integrirebuli gakveTili: ”ekologia”
|
skola
|
2semestri
|
moswavleebi, maswavlebeli
| |||
6.
|
eqskursia
|
skola
|
2semestri
|
moswavleebi, maswavlebeli
| |||
7.
|
treningebi
|
maswavleblis saxli
|
2semestri
|
monawileoba
| |||
N
|
aqtivobis saxe
|
Gganmaxorcielebeli organizacia
|
xangrZlioba I-II semestri
|
resursebi adamian/mater
|
SeniSvna
|
1.
|
gakveTili-viqtorina, gonebrivi iereSi
|
skola
|
1semestri
|
Mmoswavleebi,
maswavlebeli, TvalsaCinoebi | |
2.
|
patriotuli aRmzrdeloba: ”saqarTvelos gmirebi”-proeqti
|
skola
|
1semestri
|
moswavleebi,
maswavlebeli, TvalsaCinoebi,isti | |
3.
|
“puri-yvelafris Tavia”-prezentacia
|
skola
|
1semestri
|
moswavleebi,
maswavlebeli, TvalsaCinoebi,isti | |
4.
|
saqarTvelos da ruseTis Kkulturuli tradiciebi
|
skola
|
2semestri
|
moswavleebi,
maswavlebeli, TvalsaCinoebi,isti | |
5.
|
“Cemi momavali profesia”-Sexvedra-interviu mSobelTan
|
skola
|
2semestri
|
Mmoswavleebi,
mSoblebi, maswavlebeli | |
6.
|
skola
|
2semestri
|
Mmoswavleebi,
mSoblebi, maswavlebeli | ||
7.
|
treningi
|
Mmaswavleblis saxli
|
2semestri
|
Mmoswavleebi,
mSoblebi , maswavlebeli |
2014-2015წწ.
საორგანიზაციო საკითხები
|
შესრულებისდრო
|
შემსრულებელი
|
1.კლასის ხელმძღვანელის პორტფოლიოს შექმნა–შევსება
|
წლის განმავლობაში
|
კლასის დამრიგებელი
|
2. სადამრიგებლო კლასის შეფასებისა და თვითშეფასების სქემების შედგენა –შევსება
| ||
3. სემესტრული და წლიური ანგარიშების და გაწეული მუშაობის დამადასტურებელი მასალების წარდგენა დირექტორთან
| ||
4. მოსწავლეთა პირადი საქმის წარმოება
| ||
5. სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა მოსწავლეთა და მშობელთათვის
| ||
6. მშობლის უფლება–მოვალეობების გაცნობა
| ||
7. კლასის ღირსების კოდექსის(ქცევის წესების) შემუშავება
| ||
8.სახელმძღვანელოებისა და შეფასების სქემების გაცნობა მოსწავლეთა და მშობელთათვის
| ||
9. კლასის საათისა და მშობელთა კრებების ორგანიზება–ჩატარება და შესაბამისი ოქმების წარმოება
| ||
10. მშობელთა სასკოლო ცხოვრებაში ჩართულობის მიზნით ღონისძიებების მოწყობა
| ||
11. სემესტრის ბოლოს მოსწავლეთა დახასიათება განმავითარებელი კომენტარებით
| ||
12.მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი
| ||
13. კლასში შემსვლელ მასწავლებლებთან შეხვედრები
| ||
14. მოსწავლეთა პორტფოლიოს წარმოება
| ||
15. ღონისძიებების დაგეგმვა–ჩატარება
| ||
16. ექსკურსიების მოწყობა
|
აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი
|
შესრულებისდრო
|
შემსრულებელი
|
1) სადამრიგებლო რვეულში მასწავლებლების მიერ თითოეულ მოსწავლეზე განმავითარებელი კომენტარების შეტანა და მშობელთათვის გაცნობა
2) თითოეული მოსწავლის საჭიროებების დადგენის მიზნით საგნის მასწავლებლებთან შეხვედრების მოწყობა
3) დამატებითი მეცადინეობების ორგანიზება
4) მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობის მიზნით მშობლებთან ინდივიდუალური შეხვედრების მოწყობა
|
წლის
განმავლობაში
|
კლასის დამრიგებელი
|
დისციპლინის მონიტორინგი
|
შესრულებისდრო
|
შემსრულებელი
|
1.დაგვიანებისა და გაცდენების მონიტორინგი, დაფიქსირება სადამრიგებლო რვეულში
2.დისციპლინარული დარღვევების შემთხვევაში მშობელთან შეხვედრა და გასაუბრება
3.გაცდენა–დაგვიანების დაფიქსირება დირექციის ჟურნალში პირველი გაკვეთილის შემდეგ
4.მშობელთა შეტყობინების არარსებობის შემთხვევაში მასთან დაკავშირება და გაცდენა–დაგვიანების მიზეზის დადგენა
5. დისციპლინარული დარღვევის შემთხვევაში სკოლაში დაწესებული წესებასა გაცნობა მშობელთათვის
6.სასკოლო სასწავლო ნივთებზე ყოველდღიური მონიტორინგი
7. კლასის ინვენტარისა და საკლასო ოთახის ინტერიერის მოვლა–გაფრთხილებაზე ყოველდღიური კონტროლი
|
წლის
განმავლობაში
|
კლასის დამრიგებელი
|
შესასრულებელი
საკითხები
|
შესრულების
დრო
|
|
1
|
კლასის კონტიგენტის დაზუსტება, ჟურნალის და სასკოლოდოკუმენტაციის წარმოება |
სექტემბერი
|
2
|
წლიური სამუშაო გეგმის შედგენა |
სექტემბერი
|
3
|
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე |
სექტემბრის
ბოლოს
|
4
|
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე |
სემესტრის
დასაწყისში
|
5
|
მოსწავლეთა გამოცხადების და დაგვიანების ყოველდღიური აღრიცხვა |
მთელი
წლის
მანძილზე
|
6
|
ინდივიდუალური შეხვედრები მშობლებთან |
მთელი
წლის
მანძილზე
|
7
|
მინდა ვიყო ჯანმრთელი ადამიანი, რას ნიშნავს ჯანმრთელიადამიანი? |
ოქტომბერი
|
8
|
საუბარი ცხოვრების ჯანსაღი წესის შესახებ |
ნოემბერი
|
9
|
ცვლილებები, როგორ ვიზრდებით, ვვითარდებით? რა გვეხმარებაზრდასა და განვითარებაში. |
ნოემბერი
|
10
|
არასტანდარტულ სიტუაციაში ადეკვატური მოქმედება,სიფრთხილის გამოჩენა უცნობ ადამიანებთან, მათ შორის,ვირტუალურ მეგობრებთან. |
ნოემბერი
|
11
|
ექსკურსია |
დეკემბერი
|
12
|
კლასის საათი- როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტი |
დეკემბერი
|
13
|
კლასის საათი: 1 სემესტრის შედეგების განხილვა |
იანვარი
|
14
|
საუბარი: „იყავით ის, რაც ხართ“ |
იანვარი
|
15
|
ინდივიდუალური საუბრები ასაკობრივ ცვლილებებთანდაკავშირებით |
თებერვალი
|
16
|
„ვიცხოვროთ მავნე ჩვევების გარეშე“ |
თებერვალი
|
17
|
კოლექტიური სვლა თეატრში |
თებერვალი
|
18
|
გართობის საშუალებები: კომპიუტერული თამაშები, ინტერნეტი,მათი დადებითი და უარყოფითი მხარეები. |
მარტი
|
19
|
კლასის საათი_ „ უსიყვარულოდ...“ |
მარტი
|
20
|
საუბარი : რა ვიცით ჩვენი ტრადიციების შესახებ |
აპრილი
|
21
|
საუბარი საინტერესო პროფესიების შესახებ |
აპრილი
|
22
|
ჩვენი უფლება-მოვალეობები |
მაისი
|
23
|
კლასის საათი წლის მოსალოდნელი შედეგების შესახებ |
ივნისი
|
24
|
ექსკურსია ქალაქგარეთ |
ივნისი
|
25
|
მიმოხილვა- წლის შედეგების გაცნობა |
ივნისი
|
26
|
მშობლებისათვის შედეგების გაცნობა |
ივნისი
|
მშობელთა
კრების საკითხები
|
შესრულებისდრო
|
შემსრულებელი
|
1.
სკოლის
მიერ არჩეული სახელმძღვანელოების
ჩამონათვალის გაცნობა
2.
შეფასების
კრიტერიუმებისა და სქემების
გაცნობა
3.
სკოლის
შინაგანაწესისა და მშობელთა
უფლება–მოვალეობების გაცნობა
4.
სადამრიგებლო
პროგრამის განხილვა
5.
მშობელთა
კომიტეტის არჩევა
(3
კაცისშემადგენლობით). კლასის აკადემიური მოსწრებისა და
დისციპლინის შესახებ ზოგადი
საუბრები.
6.წიგნი ოჯახში, მოზარდში კითხვისადმი ინტერესის გაღვიძება.
7. სიახლეები
აღზრდის სისტემაში და მშობელთა
დამოკიდებულება
8. მშობელი,
როგორც მაგალითი ბავშვის
აღზრდაში
9. უმცროსი
სასკოლო ასაკი და მისი
თავისებურებანი ნაცილი..2 სემესტრის შედეგი.
|
1.-5. სექტემბერი კლასის დამრიგებელი კოველ კრებაზე 6. დეკემბერი 7. მარტი 8. აპრილი 9. მაისი |
სადამრიგებლო საათის პროგრამა შემდეგ პრინციპებს ეყრდნობა:
. აღზრდის მთლიანობა - პიროვნების განვითარება ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი კუთხით არის აუცილებელი. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი მიზანი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
. შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. მოსწავლეები ერთმანეთისგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამდენად, დამრიგებლის ფუნქცია მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა, მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია, ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოსავლენად სათანადო პირობების შექმნაა;
. მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა- მოსწავლეებისთვისპასუხისმგებლობისა და მოვალეობის გრძნობის განვითარება აუცილებელია. საკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები) დაგეგმვისას დამრიგებელმა უნდა უზრუნველყოს მოსწავლეთა ჩართულობა, მაქსიმალურად გაითვალისწინოს მათი ინტერესები. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს დამოუკიდებელ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეების მოგვარების უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს და ხელს შეუწყობს თავისუფალი პიროვნების ჩამოყალიბებას;
. თანამშრომლობის პრინციპი _ დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას. დამრიგებლის მუშაობა მიმართული უნდა იყოს მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებასთან დაკავშირებული მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებისა და მათთვის სათანადო პირობების შექმნისკენ;
. ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი - დამრიგებელმა მოსწავლეებს ხელი უნდა შეეუწყოს საკუთარი და სხვისი უფლებებისა და მოვალეობების გაცნობიერებასა და დაცვაში.
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებსა და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოსა და ბუნების მოფრთხილება;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.
სასურველია, დამრიგებლის საათი დაწყებით კლასებში მიმდინარეობდეს მოსწავლეებთან საუბრების, დისკუსიის ფორმატით, დიდაქტიკური ზღაპრების გარჩევით, იმიტირებული თამაშებით. ასევე კარგ შედეგს იძლევა ეპისტოლარული ჟანრი. შეიძლება,დამრიგებელმა კლასში დადგას "სურვილების ყუთი", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებს, რომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზე მოსაზრებებს გამოთქვამენ. იქვე მითითებული იქნება, აღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუ ინდივიდუალურად.ამ შემთხვევაში დამრიგებელი მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით დაგეგმავს შეხვედრის თემას.
ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია სადამრიგებლო საათისთვის წესების შემუშავება. ამ წესების ფორმულირება პირველივე შეხვედრაზე უნდა მოხდეს და არა მას შემდეგ, რაც წესები დაირღვევა. დამრიგებელმა უნდა აუხსნას მოსწავლეებს, რომ ყველას აქვს აზრის გამოთქმის უფლება. დაუშვებელიაშეხვედრებზე ვინმეს განსჯა: საუბრისას განიხილება საქციელი, შემთხვევები და არა პიროვნება. თავდაპირველად დამრიგებელს დიდი ძალისხმევა დასჭირდება პროცესის სამართავად და ფასილიტატორის როლის შესასრულებლად, სანამ მოსწავლეები არ გაითავისებენ ამგვარი შეხვედრების წესებსა და მიმდინარეობის თავისებურებებს.
სასურველია, სადამრიგებლო საათი პირველ კლასში 10-15 წუთს გაგრძელდეს იმ შემთხვევაში, თუ შეხვედრა მხოლოდ ერთი სახის აქტივობისგან შედგება (მაგალითად, საუბარი მოსწავლეებთან, ან მხოლოდ დიდაქტიკური ზღაპრის მოსმენა და გარჩევა; პირველკლასელებს ყურადღების აქტიურად მართვა სწორედ 10-15 წუთის განმავლობაში შეუძლიათ). უფრო ხანგძლივი შეხვედრა კი (35-40 წუთი) მრავალფეროვან დავალებებს, სადისკუსიო თემებსა და თამაშებს უნდა ითვალისწინებდეს. დავალებების შერჩევისას ყურადღება უნდა მიექცეს ჯგუფის სიდიდეს. სასურველია, შეხვედრები წინასწარ იყოს დაგეგმილი. მათი ჩატარება კვირის ბოლოს ჯობს, რათა მოხდეს განვლილი სასწავლო კვირის შეფასება და შეჯამება.
სადამრიგებლო საათის ბოლოს აუცილებელია მოსწავლეებისგან უკუკავშირის მიღება: რა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზე? რა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო? რა მოეწონათ და რა - არა? ეს დაეხმარება დამრიგებელს, შემდგომი შეხვედრები უფრო ეფექტიანად დაგეგმოს.
ასეთი შეხვედრებისთვის ორგანიზების საუკეთესო ფორმა მრგვალი მაგიდა ან წრეში დასხდომაა, ვინაიდან ამგვარად დამრიგებელი დაინახავს ყველა მონაწილეს და შეეძლება განსაზღვროს თითოეულის ჩართულობის ხარისხი.
ასევე, შეიძლებასადამრიგებლო საათი ჩატარდეს სკოლის გარეთ, ექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას, მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრში სადამრიგებლო საათის განსახორციელებლად შეიქმნა "სადამრიგებლო საათის პროგრამა I-IV კლასების მოსწავლეთათვის". პროგრამის მიზანია, I-IV კლასების დამრიგებლებს საათის რაც შეიძლება სასარგებლოდ დაგეგმვასა და განახორციელებაში დაეხმაროს.
პროგრამა მოიცავს დაწყებითი სასკოლო ასაკის მოსწავლეთა დახასიათებას, სადამრიგებლო საათის თემებს, სადამრიგებლო საათის ნიმუშებს, სასარგებლო რესურსებს.
დამრიგებელი სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი ფიგურაა. მას ევალება საგნობრივ პედაგოგებთან ერთად მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და დასწრების აღრიცხვა, მშობლებისთვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა, სირთულეთა წარმოშობის შემთხვევაში მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა, მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემების მოგვარებაში, საკლასო ზეიმებისა და ექსკურსიების ორგანიზებაში მონაწილეობა, ახალი ინიციატივით კი - სადამრიგებლო კლასთან საათის ჩატარება.
დამრიგებელს, თავისი მოვალეობიდან გამომდინარე, ყველაზე ხშირი და ახლო ურთიერთობა აქვს მოსწავლეებთან, ამიტომაც ის მოსწავლის მრჩეველი და აღმზრდელია. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სადამრიგებლო შეხვედრები დაწყებით საფეხურზე. საგნობრივ მასწავლებლებთან ერთად დამრიგებელი დაწყებითი კლასისმოსწავლეებს ეხმარება სკოლასთან, ახალ საქმიან გარემოსთან ადაპტაციაში, უყალიბებს მათ ელემენტარულ სასწავლო ჩვევებს, თანაკლასელებთან თანამშრომლობის უნარებს და ჯანსაღ დამოკიდებულებებს.
სადამრიგებლო საათის პროგრამა შემდეგ პრინციპებს ეყრდნობა:
. აღზრდის მთლიანობა - პიროვნების განვითარება ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი კუთხით არის აუცილებელი. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი მიზანი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
. შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. მოსწავლეები ერთმანეთისგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამდენად, დამრიგებლის ფუნქცია მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა, მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია, ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოსავლენად სათანადო პირობების შექმნაა;
. მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა- მოსწავლეებისთვისპასუხისმგებლობისა და მოვალეობის გრძნობის განვითარება აუცილებელია. საკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები) დაგეგმვისას დამრიგებელმა უნდა უზრუნველყოს მოსწავლეთა ჩართულობა, მაქსიმალურად გაითვალისწინოს მათი ინტერესები. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს დამოუკიდებელ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეების მოგვარების უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს და ხელს შეუწყობს თავისუფალი პიროვნების ჩამოყალიბებას;
. თანამშრომლობის პრინციპი _ დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას. დამრიგებლის მუშაობა მიმართული უნდა იყოს მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებასთან დაკავშირებული მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებისა და მათთვის სათანადო პირობების შექმნისკენ;
. ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი - დამრიგებელმა მოსწავლეებს ხელი უნდა შეეუწყოს საკუთარი და სხვისი უფლებებისა და მოვალეობების გაცნობიერებასა და დაცვაში.
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებსა და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოსა და ბუნების მოფრთხილება;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.
სასურველია, დამრიგებლის საათი დაწყებით კლასებში მიმდინარეობდეს მოსწავლეებთან საუბრების, დისკუსიის ფორმატით, დიდაქტიკური ზღაპრების გარჩევით, იმიტირებული თამაშებით. ასევე კარგ შედეგს იძლევა ეპისტოლარული ჟანრი. შეიძლება,დამრიგებელმა კლასში დადგას "სურვილების ყუთი", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებს, რომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზე მოსაზრებებს გამოთქვამენ. იქვე მითითებული იქნება, აღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუ ინდივიდუალურად.ამ შემთხვევაში დამრიგებელი მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით დაგეგმავს შეხვედრის თემას.
ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია სადამრიგებლო საათისთვის წესების შემუშავება. ამ წესების ფორმულირება პირველივე შეხვედრაზე უნდა მოხდეს და არა მას შემდეგ, რაც წესები დაირღვევა. დამრიგებელმა უნდა აუხსნას მოსწავლეებს, რომ ყველას აქვს აზრის გამოთქმის უფლება. დაუშვებელიაშეხვედრებზე ვინმეს განსჯა: საუბრისას განიხილება საქციელი, შემთხვევები და არა პიროვნება. თავდაპირველად დამრიგებელს დიდი ძალისხმევა დასჭირდება პროცესის სამართავად და ფასილიტატორის როლის შესასრულებლად, სანამ მოსწავლეები არ გაითავისებენ ამგვარი შეხვედრების წესებსა და მიმდინარეობის თავისებურებებს.
სასურველია, სადამრიგებლო საათი პირველ კლასში 10-15 წუთს გაგრძელდეს იმ შემთხვევაში, თუ შეხვედრა მხოლოდ ერთი სახის აქტივობისგან შედგება (მაგალითად, საუბარი მოსწავლეებთან, ან მხოლოდ დიდაქტიკური ზღაპრის მოსმენა და გარჩევა; პირველკლასელებს ყურადღების აქტიურად მართვა სწორედ 10-15 წუთის განმავლობაში შეუძლიათ). უფრო ხანგძლივი შეხვედრა კი (35-40 წუთი) მრავალფეროვან დავალებებს, სადისკუსიო თემებსა და თამაშებს უნდა ითვალისწინებდეს. დავალებების შერჩევისას ყურადღება უნდა მიექცეს ჯგუფის სიდიდეს. სასურველია, შეხვედრები წინასწარ იყოს დაგეგმილი. მათი ჩატარება კვირის ბოლოს ჯობს, რათა მოხდეს განვლილი სასწავლო კვირის შეფასება და შეჯამება.
სადამრიგებლო საათის ბოლოს აუცილებელია მოსწავლეებისგან უკუკავშირის მიღება: რა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზე? რა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო? რა მოეწონათ და რა - არა? ეს დაეხმარება დამრიგებელს, შემდგომი შეხვედრები უფრო ეფექტიანად დაგეგმოს.
ასეთი შეხვედრებისთვის ორგანიზების საუკეთესო ფორმა მრგვალი მაგიდა ან წრეში დასხდომაა, ვინაიდან ამგვარად დამრიგებელი დაინახავს ყველა მონაწილეს და შეეძლება განსაზღვროს თითოეულის ჩართულობის ხარისხი.
ასევე, შეიძლებასადამრიგებლო საათი ჩატარდეს სკოლის გარეთ, ექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას, მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематическое планирование классных часов в 3 классе.
Тематическое планирование классных часов во 2 классе.
|
Месяц | 1 класс. Тема классного часа. | Дата | Результат. |
сентябрь | Знакомство с правилами поведения (ПП) учащихся в школе, классе, на переменах.
Правила пожарной безопасности. Эвакуация из классной комнаты, коридора, санузла во время урока и перемены.
Организация питания в школьной столовой.
Знакомство с правилами дорожного движения (ДД), экскурсия по прилегающей к школе территории.
| Памятка “Правила поведения в школе” (в классном уголке).
План эвакуации (уголок).
Памятка “Правила дежурства в столовой” (уголок)
Памятка “Маршрут движения из дома в школу”( в дневниках)
| |
октябрь | Правила дежурства по классу.
Режим дня школьника.
Каждой вещи свое место.
ОБЖ во время осенних каникул.
| Памятка и график дежурства (уголок)
Памятка (дневники).
Росписи уч-ся в журнале инструктажей.
| |
ноябрь | ПП “Если ты дома один”.
ПП обязательные для всех людей.
Я и мои родители.
Кто такие – одноклассники?
| Запись в дневник 01, 02, 03,04.
Памятка (уголок).
| |
декабрь | Ссора между детьми, к чему может это привести?
О детском труде.
ОБЖ во время зимних каникул.
Чего в другом не любишь, того не делай сам.
| Игра “Мирись, мирись…”
Росписи уч-ся в журнале инструктажей.
Памятка (уголок).
| |
январь | Животные – наши меньшие друзья.
Мои любимые занятия.
Телевизор, компьютер и дети.
4.Помни о других .
| Памятка “Правила обращения с животными” (уголок).
Памятка “Правила борьбы с телеманией”(уголок).
| |
февраль | Как подарить радость другому.
О детской дружбе и выборе друзей.
Необычные приключения с мальчишками.
Как я умею преодолевать трудности.
| Подарок своими руками. | |
март | 1.Что такое самостоятельность?
2.Правила хорошего тона.
3.Девичьи посиделки.
4. Чтение – вот лучшее учение
| Правила работы с книгой (уголок). | |
апрель | Шутки Весельчака – шарады.
Вежливые слова и поступки.
“У ребенка есть права…”
Чему научились в кружках.
| Список вежливых слов (уголок).
Выставка поделок и рисунков.
| |
май | Как мы прожили первый учебный год в школе – итоги.
Ученье без веселья, что жизнь без приключенья.
ОБЖ во время летних каникул.
Лагерь – это полезный и веселый отдых.
| Газета “Мы гордимся ими”.
Росписи уч-ся в журнале инструктажей.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий