ციფრული რესურსი

1. ქ.თბილისის სსიპ №116 საჯარო სკოლის რუსული ენის მასწავლებლის
იანა ომსარაშვილის
ციფრული რესურსის შექმნის რეფლექსია

    მე შევქმენი   ციფრული რესურსი ელექტრონული წიგნი- ზღაპარი ,,Петушок с семьей, "    К. Д.Ушинский (.III-.V3.2.Морфология. Имя существительное. Одушевлённые и неодушевлённые, собственные и нарицательные имена существительные. Род.Число. Падеж. Употребление падежей.)
რაც ეხმარება მოსწავლეებს შეამოწმონ თავიანთი  ცოდნა არსებითი სახელის ბრუნებაში და განიმტკიცონ მიღებული ცოდნა.
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით გრამატიკის სწავლება კონტექსტშია სასურველი და არა კონტექსტისაგან მოწყვეტილად,რაც საკომუნიკაციო მიზნებს უნდა ემსახურებოდეს. წესებისა და ტერმინების ზეპირად სწავლება არ არის რეკომენდებული.მოსწავლეს საშუალება უნდა მიეცეს დააკვირდეს, ამოიცნოს, გაიაზროს და კონტექსტში გამოიყენოს გრამატიკული თავისებურებებიდა კონსტრუქციები/ მოვლენები. ამისათვის სასურველია: ასათვისებელ ენობრივ მასალაზე აგებული დიდაქტიზებული ტექსტებისმეშვეობით გრამატიკული მასალის სახალისო, ადვილად გასაგებ ზეპირ თუ წერილობით საკომუნიკაციო სიტუაციებშიმიწოდება;მრავალფეროვანი აქტივობებისა და სავარჯიშოების შეთავაზება.
დაწყებით საფეხურზე სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება: მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავ-ლის პროცესში წარუმატებლობის, მარცხისგანცდა უნდა გამოირიცხოს. ამისათვის სწავლების მეთოდიკამ უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ფსიქიკური განვითარებისთავისებურებები და გამოიყენოს სწავლების შესატყვისი ხერხები.
ზემოხსენებულიდან, მე ვთვლი, რომ მიზანშეწონილია ამ რესურსის შექმნა.
საინტერესო, თამაშის ფორმით მოსწავლე კითხულობს ზღაფარს, რომელიც დაყოფილია აბზაცებად( ერთი აბზაცი-ერთი სლაიდი). თითოეული სლაიდი გახმოვანებულია და  მათი ნახვა შეიძლება მრავალჯერ. გახმოვანება იძლევა საშუალებას მოისმინოს ენის მატარებლის   სწორი მეტყველება. ყველა ბავშვს აქვს ინფორმაციის აღქმის ინდივიდუალური ტემპი. ამიტომ ციფრული რესურსების გამოყენებით მათ შეუძლიათ თავისთვის კომფორთულ რეჟიმში აითვისონ წარმოდგენილი მასალა.
   ზღაფრის ბოლოში წარმოდგენილია სამი დონის სირთულის სავარჯიშოები: 1)სუსტი, 2) საშუალო და 3) ძლიერი მოსწავლეებისთვის.
 ეს სავარჯიშოები გვაძლევენ საშუალებას გავამყაროთ გავლილი მასალა და შევამოწმოთ რამდენად კარგად იყო ის ათვისებული. სავაჯიშოები შედგენილია ისე, რომ აიძულებენ მოსწავლეს დაუბრუნდეს ზღაპრის შინაარს და ამ პროცესში მოსწავლე ადვილად დაიმახსოვრებს ტექსტს ზეპირად. ყოველივე ამის შედეგად მოსწავლეებში იზრდება გარეგანი მოტივაცია, ადვილად და მყარად ითვისებენ  სასწავლო მასალას.

სლაი დ-შოუში გამოყენებული წყარო http://www.planetaskazok.ru/ushinskyskz/petushokssemejushinskyskz



2. .თბილისის 116 საჯარო სკოლის რუსული ენის მასწავლებლის

იანა ომსარაშვილის

      ციფრული რესურსის შექმნის რეფლექსია
მე შევქმენი   ციფრული რესურსი ელექტრონული წიგნი- ზღაპარი ,,Мотылек и ромашка, " (დ.III-დ.V3.2.Морфология. Имя существительное. Одушевлённые и неодушевлённые, собственные и нарицательные имена существительные. Род.Число. Падеж. Употребление падежей.)
რაც ეხმარება მოსწავლეებს შეამოწმონ თავიანთი  ცოდნა არსებითი სახელის ბრუნებაში და განიმტკიცონ მიღებული ცოდნა.
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით გრამატიკის სწავლება კონტექსტშია სასურველი და არა კონტექსტისაგან მოწყვეტილად, რაც საკომუნიკაციო მიზნებს უნდა ემსახურებოდეს. წესებისა და ტერმინების ზეპირად სწავლება არ არის რეკომენდებული. მოსწავლეს საშუალება უნდა მიეცეს დააკვირდეს, ამოიცნოს, გაიაზროს და კონტექსტში გამოიყენოს გრამატიკული თავისებურებები და კონსტრუქციები/ მოვლენები. ამისათვის სასურველია: ასათვისებელ ენობრივ მასალაზე აგებული დიდაქტიზებული ტექსტების მეშვეობით გრამატიკული მასალის სახალისო, ადვილად გასაგებ ზეპირ თუ წერილობით საკომუნიკაციო სიტუაციებში მიწოდება;მრავალფეროვანი აქტივობებისა და სავარჯიშოების შეთავაზება.
დაწყებით საფეხურზე სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება: მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს. ამისათვის სწავლების მეთოდიკამ უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ფსიქიკური განვითარების თავისებურებები და გამოიყენოს სწავლების შესატყვისი ხერხები.
ზემოხსენებულიდან, მე ვთვლი, რომ მიზანშეწონილია ამ რესურსის შექმნა.
საინტერესო, თამაშის ფორმით მოსწავლე კითხულობს ზღაფარს, რომელიც დაყოფილია აბზაცებად( ერთი აბზაცი-ერთი სლაიდი). თითოეული სლაიდი გახმოვანებულია და  მათი ნახვა შეიძლება მრავალჯერ. გახმოვანება იძლევა საშუალებას მოისმენოს ენის მატარებლის   სწორი მქტყველება. ყველა ბავშვს აქვს ინფორმაციის აღქმის ინდივიდუალური ტემპი. ამიტომ ციფრული რესურსების გამოყენებით მათ შეუძლიათ თავისთვის კომფორთულ რეჟიმში აითვისონ წარმოდგენილი მასალა.
   ზღაფრის ბოლოში წარმოდგენილია სამი დონის სირთულის სავარჯიშოები: 1)სუსტი, 2) საშუალო და 3) ძლიერი მოსწავლეებისთვის.
 ეს სავარჯიშოები გვაძლევენ საშუალებას გავამყაროთ გავლილი მასალა და შევამოწმოთ რამდენათ კარგად იყო ის ათვისებული.
ეა ციფრული რესურსი ერთდროულად არის საინფორმაციო და სასწავლო.

ყოველივე ამის შედეგად მოსწავლეებში იზრდება გარეგანი მოტივაცია, ადვილად და მყარად ითვისებენ  სასწავლო მასალას.


ზღაპარი


More presentations from Iana Omsarashvili

Комментариев нет:

Отправить комментарий